• Jakt05 1

• Styremedlem: Jostein Volden
  • 1.vara: Kjell Elserud
  • 2.vara: Ola J. Brækken

Møteprotokoll for 2011 viser at det er avholdt 4 styremøter og behandlet 27 saker. Klubben har i dag 240 medl. Har med glede registrert noen nye innmeldte personer vi får glede av.

Gudbrandsdal EHK fikk i oppgave og arrangere det 1. junior NM Løshund i 2011.Det var jo Gudbrandsdal som har frontet denne saken på RS, ikke så rart at det var nettopp vi som fikk tildelingen. Samlingsted var Rustberg Camp. Alt var godt tilrettelagt med god mat, fine hytter, store gode terreng og bra med elg. Det var 10 startklare hunder. Klubben vår fikk starte med 2 hunder. Helt spesielt og morsomt var at vi stilte med 2 jenter. Linn Langset med Losnabakkens Suki og Lisa Skiaker med Lehtikankaan Niki ,og begge kom på pallen! Linn med sølv og Lisa med bronse. Premiebordet var imponerende med bl.a. en Tikka T3 i 1.premie. Det har kommet flere gode tilbakemeldinger på at deltagerne var veldig godt fornøyde. Takk til alle som hjalp til med mesterskapet.

Årets jaktprøvesesong har både vært lang og vellykket. Snøen kom seint, så det har vært drømmeforhold for hundene. Det har også vært bra med elg. Mye bra premiering.

Årets bandhundfestival var flyttet til Skåbu, noe som var meget vellykket. Store gode terreng og bra med elg. Det startet 7 hunder. Det ble også gått ferskspor og blodspor. Beste hund på bandhundfestivalen ble Losnabakken’s L-E Varga og eier Ove Blekastad som også fikk ett napp i Bådstøpokalen og Statsskogpokalen.

Øyerprøven løshund hadde 5 startende 2-dagers hunder og 9 startende hunder på 1-dags. AF Elgkronas Tass, eier Jan Lien, ble beste 2-dagers hund og fikk ett napp i Mjøsen Skogeierforenings vandrepokal.

På separat bandhund startet det 7 hunder. 2-dagers separat løshund startet det 9 hunder. 1 dags separat løshund har det startet hele 57 hunder. Det var ca 10 hunder som ikke kom ut, men dette var hunder som var meldt på sent(desember). Det har lett for å bli mye dømming på enkelte dommere. Det er derfor viktig at alle tar i et tak. Det blir vanskelig hvis de dommerne som dømmer mye trapper ned.

Det er gått ca.30 av hver blodspor og ferskspor. Noen har gått elgspor også, men altfor få. Totalt er det brukt mye over 100 dager i skogen av klubbens dommere. Tusen takk for den kjempejobb dere legger ned. Nye løshund dommere av året er Harald Kjernlie og Alfred Magnar Johansen

Av utstillinger har vi Lillehammer og Dombås/Lom. Lillehammerutstillingen vokser. Gledelig å registrere at det er elghundene som øker mest. Det er viktig å få en fast gjeng som er med på den praktiske delen av utstillingen. Lom utstillingen var en liten nedtur. Mindre med hunder. Betydelig mindre overskudd enn på Dombås.

Klubben har fått 5 nye jaktchampioner i år. Løshund: Boss, eier Jan Helge Nordby, AF Elgkronas Tass, eier Jan Lien, Ludvig eier: Inger M. Kjernlie. Älg Ols Ricko, eier John Erik Vestad er blitt Svensk Jaktchampion. Bandhund: Losnabakkens S-G Snerta, eier Olav Kåre Solvang, Norsk og Svensk bandhund champion og Norsk og Svensk viltsporchampion.

Klubbens hunder har også gjort det godt på utstillinger. Satsu, eier Berit og Geir Langset, er blitt Norsk Utstillingschampion og NV-11. Boss, eier Jan Helge Nordby, er blitt Norsk Utstillingschampion. Rulikan RN Tindra, eier Berit og Geir Langset, er blitt Dansk Utstillingschampion, Internasjonal Utstillingschampion og DKV-11. Bella av Høstskog, eier Berit og Geir Langset, ble Norsk Veteran Vinner – 11. BK-Casper, eier Bjørnar Kronberget, har blitt Norsk Utstillingschampion.

Hjemmesida vår har tatt seg opp, men den kan bli enda bedre.

Neste årsmelding og innkalling til årsmøte kommer ikke til å bli sendt i ut som vanlig post. Den kommer til å bli lagt ut på hjemmesiden, i tillegg så kommer det til å bli offentligjort innkalling til årsmøte i GD. Vi jobber også med å oppdatere mailadressene til klubbens medlemmer, sånn at vi også har som mål å sende dette ut pr e-post. Hvis det er noen som fortsatt ønsker årsmelding/innkalling pr vanlig post, så gir man beskjed til klubbens sekretær og man vil få dette tilsendt som i dag pr post.

Til slutt vil jeg takke alle som bidrar slik at klubben fortsatt kan holde et så stort aktivitetsnivå.

Takk til våre sponsorer som støtter oss.

Dag Jensvoll

GEHK PÅ FACEBOOK